Allah cc Peygamber efendimizi sav sevip sevdirmiş neden?

 


“Allah İsmail’in neslinden Kenane kabilesini, Kenaneden Kureyş kabilesini, Kureyş’ten Haşimoğullarını, beni de Haşimoğulları kabilesinden seçti.” (Müslim, h. no: 2276)

“Allah mahlukatı yaratırken, beni onların en hayırlısının içine koydu. Sonra onları iki fırka haline getirdi ve beni fırkaların en hayırlısına koydu. Sonra onları kabilelere ayırdı ve beni en hayırlı kabilenin için koydu. Sonra onlara evlere (Obalara) ayırdı ve beni en hayırlı eve koydu. Böylece ben hem ev olarak hem nefis / şahıs olarak en hayırlınız oldum.” (Tirmizi, h. no: 3608; Ahmed b. Hanbel, h. no: 1788)

“Şüphesiz sen çok büyük bir ahlak üzeresin.”(Kalem, 68/4) ayetinde bize işaret edilen bir şeyi beğenmek onu sevmek anlamına gelir. Ahlakını sevip beğendiğiniz bir kimsenin kendisini seviyorsunuz demektir. Buna göre, bu âyetten Allah’ın Efendimizi (asm) sevdiğini anlamak gerekir.

“De ki: Eğer Allah’ı seviyorsanız, bana uyun ki, Allah da sizi sevsin.”(Al-i İmran, 3/31)

Allah’ın sevgisini kazanmak için Hz. Muhammed (sav)’e uymanın zorunlu olduğuna vurgu yapılmıştır. Bundan anlaşılıyor ki, Allah Hz. Muhammed (sav)’in ahlakını, gidişatını, tarzını seviyor ve insanları ona uymaya davet ediyor. Allah cc bize kurtuluş yolunu Hz. Muhammed (sav)’i ile göstermiş bu nedenle onu çok sevmemiz bile bizi istikamette tutmak için bir sebeptir..

“Sizin için Allah’ın elçisinde alınması gereken güzel bir örnek vardır.”(Ahzab, 33/21)

Hz. Muhammed (sav)’i kendimize rol modeli alarak ona has ümmet olabiliyorsak ne mutlu bize :)

You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

Ehl-i Kalem

Yayınlamadan önce mutlaka okur ve bilgilerimi güncellemiş olurum.. Rüya te'vili ve tefsiri özel ilgi alanımdır. Favori kitaplarım tasavvuf ve tefsir ağırlıklıdır.

6 Yorumlar

  1. Bizlere herzaman ilk ve tek örnek. Hz. Allah (c.c.) şefaatlerine nail eylesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amiiin amiiin Allah şefaatlerini nasip eylesin amiiin..

      Sil
  2. Ne güzel bir şey sevmek. Sadece severek bile sevap kazanıyor insan. Tabi ahlak ve yaptıkları şeyleri kendi hayatımıza uygulamak daha da önemlidir. O zaman belki sevginin gücü de kendini gösterir. ALLAH sevgimiz daim olsun. Sevgiler. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amiiin kişi sevdiği ile beraberdir hem dünyada hem ahirette hem de cennette 😊

      Sil
  3. Peygamberimiz (sav) tüm yaşantısı ile insanlara örnek olmuştur. Onun yolundan gidenlerden oluruz İnşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amiiin inşaallah aslında zor değil! O bize İslâm'ı kolaylaştırarak sevdiriyor..

      Sil
Daha yeni Daha eski