Son yayınlar

6/recent/ticker-posts

Ya Rasûlallah, Kur'an sana indirilmişken ben mi sana okuyayım?





عن ابن مسعود -رضي الله عنه- قال: قال لي النبي -صلى الله عليه وسلم-: «اقرأ عليَّ القرآنَ»، فقلت: يا رسول الله، أقرأ عليك، وعليك أُنزل؟! قال: «إني أحب أن أسمعه من غيري» فقرأتُ عليه سورةَ النساءِ، حتى جِئْتُ إلى هذه الآية: {فَكَيْفَ إِذَا جِئْنَا مِنْ كُلِّ أُمَّةٍ بِشَهِيدٍ وَجِئْنَا بِكَ عَلَى هَؤُلاَءِ شَهِيدًا} قال: «حَسْبُكَ الآنَ» فالتفتُّ إليه، فإذا عَيْنَاهُ تَذْرِفَانِ. 


[صحيح.] - [متفق عليه.]
المزيــد 

İbn Mes’ud -radıyallahu anh- şöyle anlatıyor: 

Nebi sallallahu aleyhi ve sellem bana; 

«Bana Kur’ân oku!» dedi. Ben; 

“Ya Rasûlallah, Kur'an sana indirilmişken ben mi sana okuyayım?” diye sorduğumda,

Nebi sallallahu aleyhive sellem bana;

«Ben Kur'ân’ı başkalarından dinlemeyi severim.» diye buyurdu. 

Bunun üzerine ben O'na, Nisâ Sûresi’ni okumaya başlayıp; 

“Biz her ümmetten hakkıyla bir şahid getirdiğimiz, onlara da seni şahid kıldığımız zaman onların halleri nice olur.” (Nisâ Suresi: 41) meâlindeki âyet-i kerimeye geldiğimde; 

«Şimdilik yeter.» dedi. 

O'na baktığımda iki gözünden yaşlar boşalıyordu.

Sahih Hadis - Muttefekun Aleyh

Şerh

Nebi sallallahu aleyhi ve sellem İbn Mesûd radıyallahu anh'tan kendisine Kur’ân okumasını istedi. Bunun üzerine İbn Mes'ûd-radıyallahu anh-:

“Ya Rasûlallah, Kur'an sana indirilmişken ben mi sana okuyayım?” diye sorduğunda; 

Nebi sallallahu aleyhive sellem : 

«Ben Kur'ân’ı başkalarından dinlemeyi severim.» diye buyurdu.

İbn Mes'ûd radıyallahu anh Nisâ Sûresi’ni O'na okumaya başlayıp; 

“Biz her ümmetten hakkıyla bir şahid getirdiğimiz, onlara da seni şahid kıldığımız zaman onların halleri nice olur.” (Nisâ Suresi: 41) meâlindeki âyet-i kerimeye geldiğinde yani senin durumun nasıl olur? Onların durumları nasıl olur? ayetine geldiğinde Nebi sallallahu aleyhi ve sellem «Şimdilik okumayı bırak, yeter!» dedi. 

İbn Mesud radıyallahu anh O'na doğru baktığında ümmetine olan merhametinden dolayı O'nun sallallahu aleyhi ve sellem iki gözünden yaşlar boşalıyordu.

Yorum Gönder

0 Yorumlar