Son yayınlar

6/recent/ticker-posts

ENVARU'L-AŞIKÎN, yani Aşıkların Nurları adlı kitabı okumanızı tavsiye ederim



Büyük bir keyifle okuduğum başucu kitaplarından ve sizlere de şiddetle tavsiye edebileceğim bir kitaptır. Yazan Muhammed ve Ahmed Bican kardeşlerdir.  Kendilerinin ifadeleriyle önsözü aşağıdadır. 
Zamanla bölümleri de sizinle paylaşacağım inşallah.. 

Cihanın kutbu olan Şeyh Hacı Bayram-ı Veli'nin sırdaşı alim, fadıl, kamil, yüce Allah'ın has kullarından ve erenlerin efendilerinden olan bir kardeşim vardı. 
Ben aciz bir derviş olarak dünyanın geçici olduğunu, bunun için herkesin okuyup anlayabileceği faydalı bir eseri yazıp bırakmasını kendisinden rica ettim. 
O da (Mağaribü'z-Zaman) adlı bu eserini yazdı. Kainatta gizli ve aşikare tefsir ve tahkikten ne varsa daha doğrusu on-iki ilmin özetini burada topladı. 
Sonra da bana dönerek: 

«Ey Ahmed-i Bican, işte ben, senin dediğin gibi alemlerin şeriat ve hakikatlerini bir araya toplayan kitabı yazdım. Memleketimiz halkının, bu ilmin nurlarından faydalanmaları için sen de bunu Türkçe'ye çevir» dedi. 

Ben de onun tavsiyesine uyarak «ENVARÜ'L-AŞIKIN» adını taşıyan bu eseri Gelibolu'da tamamladım. Benim bu eserimle onun «MUHAMMEDİYE» adlı eseri, o kitabtan çıkmıştır.

Onun o eseri; taşıp iki tarafından akarak ENVARU'L-AŞIKÎN cevherlerini meydana çıkaran bir okyanus halini aldı. Şayet gizli incileri görmek ve almak istersen «ENVARU'L-AŞIKÎN»i, yok eğer sonsuz mükafatlar istersen «MUHAMMEDİYE»yi oku. 

Biz iki kardeş Allah rızası için zahmet çekerek bu kitapIarı meydana getirdiğimiz için Allah'a hamdederiz. Umarız ki, bu kitabıda müşerref olan aşıkların ruhları bizleri rahmetle yadederler.
ENVARU'L-AŞIKÎN

Yorum Gönder

0 Yorumlar